לנשוף רוחות של תקווה (אלבום פרטי)
לנשוף רוחות של תקווה (אלבום פרטי)

"לא מעגל פינות" – פנים לשנת הדרקון 2024

ברכות לשנה טובה לסינים שחוגגים היום, ה- 4.2.2024, את כניסת שנת דרקון העץ. אנחנו נפרדים מהארנבת אנינת הטעם על סף המתנשאת של שנת 2023, שהיא סוג של תיאור עצוב ל"מי אתם בכלל?" שנפוץ כאש בשדה קוצים במחוזות השנה הכואבת שעברה עלינו. עם זאת, ראינו גם מהטוב של הארנבת, מהנדיבות מחממת הלב, שהפציעה בשחר המלחמה. אנשים נותנים את הנשמה ועם זה אני בוחרת לצאת מ2023, להשאיר בלב את רוחב היד שמגיעה מאנשים אוהבי אדם וחיים הנמצאים סביבנו. 

מתוך מעגל החיות הסיני, הכולל 12 חיות, הדרקון הוא החיה שנחשבת למבורכת ביותר ובתרבות הסינית יש ניסיון ללדת יותר בשנה של דרקון מתוך אמונה כי ילדים שייוולדו בה יהיו ברוכים יותר מבכל שנה אחרת. כמובן, שמיתוס לחוד ומציאות לחוד, כיוון שישנם גורמים רבים הקשורים במזלו של אדם. כמו לכל חיה בגלגל המזלות, יש לו תכונות טובות וגם מאתגרות.

אם ההתנשאות של הארנבת גורמת לה לחשוב שהיא טובה יותר מאחרים, הדרקון מאמין שהוא לא זקוק לאף אחד, כי הוא יודע כל. הוא לא מקבל את דעתם של אחרים וסומך על עצמו בלבד. אם נוסיף לזה את נטייתו לקחת סיכונים פיזיים וכלכליים עד כדי הימורים ואת האימפולסיביות המובנית שלו – מצפה לנו שנה בה נצטרך להתאפק שבעתיים מהשפעה דרקונית זו.

נתנחם בכך שהדרקון יודע לזהות ראשון לאן מועדות הרוחות בתחומי הפוליטיקה, הכלכלה ואף האופנה. הוא מאוד יצירתי לצד יכולת הבחנה וכושר שיפוט חד. הוא ישיר, לא מוכן לטאטא דברים מתחת לשטיח ודואג לעשות את עבודתו עד הסוף. 

בימי מלחמה אלה, נקווה שתכונותיו הטובות של הדרקון תבואנה לידי ביטוי. שהיצירתיות והיכולת לראות קדימה יחברו לכושר השיפוט המוצלח שלו ויביאו להחלטות מוצלחות. אני גם מקווה שהנטייה של הדרקון לא לעגל פינות, תעזור למצוא פתרון מלא להשבת יקירנו ארצה. 

יהיה קשה לדרקון הישראלי כי הוא אוהב מאוד נסיעות וחוויות מתרבויות שונות. בימים אלה כשהשמים מצומצמים בפנינו, אני תקווה שרוח הדרקון תמצא מזור בהעמקת ההיכרות עם התרבויות השונות שבתוכנו ושטיפוס החיה השמימית יחליט לתור את הארץ לאורכה ולרוחבה ולנשוף רוחות של תקווה בכל אשר יבקר.

שנות הדרקון: 1940, 1952, 1964, 1976, 1988, 2000, 2012 ומי שייוולד החל מ4.2.24.

ואיך אני מאמצת אליי את הדרקון?

בהיעדר האפשרות לצאת למחוזות חדשים בבטחה, אני פונה אל המילים שלוקחות אותי למסעות:

~ קוראת הרבה ובסופ"ש האחרון התחלתי לכתוב טור חדש בעיתון חי פה האינטרנטי, בו אני מזמינה חובבי קריאה להצטרף אליי לטיול בתוך הספרים.
אפשר לקרוא כאן: https://haipo.co.il/item/499412?_thumbnail_id=499536

~ ממשיכה במסעי אל הירח וטובלת בסיפורים סביבו כדי ללמוד טוב יותר את סביבת ההתרחשויות שבחרתי למקם בה את הספר 'הצד הרחוק של הירח'.

~ מעמיקה במסע אל עצמי. לוקחת את התקופה בה נסגרו עלינו דלתות כזמן לפתוח צוהר אל הנפש. לשאול אותה שוב מהיכן היא באה ולאן מועדות פניה.

מאחלת לכם לאמץ את כוחו של הדרקון אליכם בתבונה. לדמיין, לחלום וליצור כמוהו. לסמוך יותר על עצמכם, לשאוף לטוב ולכוון את ספינת חייכם בבטחה.

באהבה,
לילי מילת

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter