דבר אליה במישלן ~ פנים לשנת הארנבת 2023

'שנה טובה', שלחה לי חברתי תמר הודעה. מחשבה ראשונה, היא התכוונה לשלוח הודעה למישהו אחר. מחשבה שניה, אנחנו בהבדלי שעות, היא ביבשת האמריקאית ואני כאן, אולי הם בשעת קוקטייל במסצ'וסטס או הרבה מידי אספרסו?  אבל, הי זו תמר והיא תמיד מדויקת. ואם כבר מישהי שתתה משהו זו אני ששוב עשיתי טעימות מהיין הביתי שהכין האיש. אז פשוט שאלתי. וכמו שקרה בשנה שעברה, בדיוק באותה תקופה – שכחתי… שכחתי את עצמי ברפרטים של התואר השני, בעבודה החדשה וזו הישנה ומזל. מזל שיש אותה. כל אחד צריך שתהיה לו תמר כזו בחייו, ולא, לא רק בשביל להזכיר שהנה מתחילה לה שנה סינית חדשה.

ובכן, ביום שבת הקרוב, ה- 4.2.2023 יחגגו הסינים את השנה החדשה ויקבלו בברכה את ארנבת המים. אנחנו נפרדים מהטיגריס המתריס של 2022 ונכנסים לספוג קצת תרבות. כי הארנבת המעודנת שלנו היא בעלת טעם משובח, תרבותית. דברו אליה בסעודות מישלן ואופנה עילית וכן, היא קצת… מתנשאת.  

אבל אל תקראו לה סנובית, היא יודעת גם להיות נדיבה ולדאוג לאחרים. בכלל, די נוח להיות בחברתה והיא לא אוהבת צרות ולא אוהבת לריב. אולם, אל תבלבלו את כוונות השלום שלה עם פראייריות, היא פשוט דיפלומטית מעולה. אם אתם צריכים לנהל משא ומתן, קחו אותה אתכם. בכלל, היא תלחם ותעשה רבות למען זכויות הפרט והצדק החברתי. וגם אל תנסו לעבוד עליה או לשקר לה, יש לה חוש ריח מיוחד לזיופים. 

תהיו חברים ותשאלו אותה לשלומה, כי אם קשה לה, היא לא תספר, היא לא אוהבת להכביד. אם אכן אתם רוצים זוגיות עם ארנבת, אתם כבר יודעים שאסתטיקה היא מפתח לליבה ובתמורה תקבלו ליבידו גבוה… לדעתי זה נשמע כמו השקעה טובה. 

שנות הארנבת: 1939, 1951, 1963, 1975, 1987, 1999, 2011 ומי שייוולד החל מ4.2.23.

בין הארנבות המפורסמות נמצא את אלברט איינשטיין, פרנק סינטרה, בראד פיט, סטינג, טינה טרנר, גילה אלמגור, עדה יונת ו… אבא שלי!

ואיך אני פותחת את השנה הסינית?

בשנת הטיגריס שחלפה הודעתי על יציאתה לאור של בת מספר ארבע ומה מתאים יותר מאשר להכריז כי החל מיום שישי הקרוב תמצאו אותי בעיתון חי פה! בכל שבוע יעלה טור עם פרק מהספר החיפאי שלי ואתם מוזמנים לעקוב.

השנה לא נחגוג ברדיו את שנת הארנבת אבל לא יכולתי לשלוח אתכם לדרככם ללא שיר ארנבי ראוי – מוזמנים להאזין לשיר White Rabbit של Jefferson Airplane שנכתב בהשראת הארנב של לואיס קרול. https://www.youtube.com/watch?v=TKZVUtvjBdM

מאחלת לנו שנה של תרבות בכל מובן המילה, בואו נהיה קצת יותר ארנבת –

 נהיה דיפלומטיים, נילחם למען הצדק החברתי ולא נשרוף גשרים בדרך

באהבה,

לילי מילת

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter