ארבעים ושתיים שעות וחמש עשרה דקות

היא     הביטה בשעון התלוי לו שם, ליד לוח ההמראות והנחיתות, לא יכולה להתיק את עיניה, מסרבת להאמין. זה לא קורה לי, היא חשבה. איך, לעזאזל, היא מספרת לו שלא תגיע בזמן? היא שמעה את אנחת הרווחה בקולו כששוחחו ב-Skype לפני שנפרדה, או נכון יותר חשבה שהיא נפרדת, מאזור זמן GMT-5.

הוא     הביט בשעון התלוי לו שם, ליד לוח ההמראות והנחיתות, לא יכול להוריד את החיוך מפניו, מברך על המזל שעמד לצדו הפעם. הוא חשב איך יצליח להישמע מאוכזב, כשיספר לה שהוא לא מגיע. איך תיעב את החזרה הביתה. הוא זרק מבט אל המזוודה שלצדו וחשב לעצמו, שבעצם, המזוודה הזו היא יותר בית בשבילו מכל מקום אחר.

היא     ישבה שם עוד רגע ארוך, חשבה, תכננה, עד שהתישה עצמה לחלוטין. לבסוף, שאפה אוויר מלוא ריאותיה ואמרה לעצמה תוך כדי נשיפה, שבעצם, אף אחד עדיין לא יודע כלום. הוא כרגע ישן, ולה יש מספר שעות עד שיקיץ היום על הטלפון שתהיה חייבת לעשות. בינתיים היא יכולה לערוך היכרות עם הקפה הקולומביאני, שראתה בזווית העין, כשמיהרה מוקדם יותר למסוף הבידוק.

הוא     ישב שם נרגש, חשב, תכנן את האפשרויות המחכות לו בשדה התעופה, שלפתע נראה לו גן עדן עלי אדמות במקום כרטיס מעבר לגיהינום הפרטי שלו. היא תישן עוד כמה שעות לפחות, חשב. כמה שעות מתוקות אותן יוכל להעביר בבית הקפה של ארנלדו קשישא, על סיפורי יציאת מצרים שלו, שתמיד הוא שוכח שכבר סיפר ומקפיד בהם על תיאטראליות שלא הייתה מביישת את שחקני ברודווי.

היא     עצרה בפתח, מתענגת על דגדוגי ריח הקפה בנחיריה. כבר מהריח ידעה שזו הולכת להיות טעימה מוצלחת. היא הציצה פנימה, שמחה לגלות מקום ביתי, מואר, שולחנות עגולים קטנים ופינות ישיבה מזמינות, כאילו בעל הבית פתח את סלון ביתו והזמין את העוברים ושבים להיכנס. היא התפלאה לגלות פנינת חמד כזו בשדה תעופה סואן זה. היא התיישבה על הכורסה ליד אח חשמלית, שחמימותה מהווה אנטיתזה לסופת השלגים המקפיאה בחוץ. אני הולכת לשקוע בכורסה הזו שעות, אני-הקפה-המאפה ומגזין סיכום תצוגות שבוע האופנה בניו יורק, חייכה לעצמה. אח, זו הייתה חופשה מושלמת, חשבה, מבינה רק אחרי שנגמרה כמה חשוב היה שתיקח לעצמה את פסק הזמן הזה. היא הייתה זקוקה לפרספקטיבה הזו על מנת לחזור הביתה שלמה יותר. היא התרווחה בכורסה עטופה בפשמינה המחבקת, מזכרת מחיים אחרים.

הוא     עצר בפתח בחיוך, מניח את המזוודה לצדו. "אוֹלָה אַמִיגוֹ!" קיבל אותו ארנלדו בחמימות. כובע ברט מכסה מעט את התכלת בעיניו הגדולות והטובות וחליפה לבנה לגופו. ברקע פורגי ובס שרים על הסתיו בניו יורק, ומרגיש שעוד רגע יצא הסקסופון של ארנלדו מהפינה ויצטרף לחצוצרה של לואי. "יש פרח בר מקשט הפינה, איפה אתה יושב. הֵסְטַס טוּג'וֹ?" (היא שלך?) שאל ארנלדו, מחווה בעיניו לעברה. "לא מכיר", הוא ענה. "אני חושב שראיתי אותה ליד העלייה למטוס, כשבישרו לנו על העיכוב. אתה חושב שהיא תסכים לחלוק איתי את הפינה? אחרי הכול, אתה יודע שזה המקום שלי, השם שלי חרוט שם שנים…" ארנלדו הרים ידיו כלפי מעלה, כאומר: לא מתערב, תסתדרו ביניכם.

 

*

"את יושבת בפינה הטובה ביותר כאן, יודעת?" אמר, מגייס את החיוך המתחנף ביותר שלו.

"ברור, זו מומחיות", החזירה בחיוך משלה.

עוד לפני שהספיק לחשוב מה לומר, היא ירתה ישירות, "טוב, אתה לא צריך להתאמץ להיות נחמד, יש כאן מספיק מקום לשנינו", כשראתה את ההפתעה בפניו הוסיפה, "אם זה מה שרצית לשאול".

"כזה שקוף אני, הא?" הוא הניח את מזוודתו בצד בחיוך נבוך והתיישב בכורסה לשמאלה.

"בּוֵו'נוֹ" (טוב), ניגש אליהם ארנלדו, נושא מגש מעוטר ועליו שתי כוסות קרמיקה מעוגלות בצבע קרם, מעלות אדי מרירות ברוכה של קפה. הוא הניח את כוסות הקפה ולצדן קרואסון חמאה קטן. "'פרח בר' ו'אָמִיגוֹ מִיוֹ' (חבר שלי), קודם לשתות קפה, אחר כך אתם יותר נחמדים, סִי?" הוא נפרד מהם בקידה. הם הביטו זה בזו ופרצו בצחוק משחרר.

היא עטפה את הכוס החמימה בשתי ידיה, הניחה אותן בחיקה, נותנת לאדים החמים לחמם את פניה, משמיעה קול קטן ומרוצה, בטרם לגמה מהחזק והמריר הזה, כפי שרק קולומביאני אמתי יכול להיות. היא שחררה יד אחת לטובת הקרואסון שקרא אליה מהצלחת, שמחה במגע לגלות את פריכותו העומדת בד בבד לצד הרכות שבו והביאה אותו אל פיה בציפייה אילמת. "מממ…" היא גנחה בעונג, "אבל, איך?" היא התבוננה בו בשאלה. הוא הנהן בהבנה. "אשתו צרפתייה", הסביר.

הוא צפה בה מזווית עינו, נזהר לא להרוס לה את הרגע, יודע מה היא עומדת לחוות וקצת מקנא בה שזו הפעם הראשונה שלה. ארנלדו הינו מאחרון הקולומביאנים המסורתיים, דור חמישי למשפחת בעלי מטעי קפה. אין נפילות אצלו בקפה, זה מדויק, זה אמתי, זה אותנטי. פסטל, אשתו, נצר למשפחת בעלי PÂTISSERIE במערב צרפת, הכינה קרואסוני-מלכות עוד לפני שלמדה ללכת.

בהנאה עצמה את עיניה, הרגישה את האדרנלין האופטימי מתפשט בגופה, מקצות הבהונות ומעלה פוגש את שפתיה להאיר אותם בחיוכה. "אני לא יודעת מה יהיה הלילה כשאטלפן הביתה להודיע על העיכוב בטיסה, אך החוויה הזו שווה לפחות את היום", היא חייכה אליו. "נעים מאוד, אמליה", הושיטה את ידה.

הוא מיהר להניח את כוס הקפה שלו על השולחן ועטף את ידה הקפואה בידו החמימה והאיתנה. "אביב", הוא חייך שוב, עדיין במבוכה. תמיד הרגיש גולמני שכזה במפגש עם אנשים חדשים. אך הפעם, משהו בה, באישה הזו, נתן לו אומץ להתיישב לידה.

אמליה חשבה כמה היא אוהבת להכיר אנשים חדשים. יש משהו בגישושים הראשוניים הנותנים לה הזדמנות לסוג של אתחול מחדש לעצמה. בפגישה הראשונה היא יכולה להגיע הכי קרוב לאני הרצוי שלה ולשכוח לרגע קטנטן מהאני המצוי.

"העונה החביבה עליי", אמרה, "נולדת באביב, אני מניחה?"

"שישה במאי", הודה. "באמת? אני בשניים במאי. מממ.. זה הופך אותי למבוגר האחראי כאן".

שניהם חייכו. הוא היה גבוה, כמטר תשעים, רעמה כסופה ונאה על ראשו, חריץ עמוק של חשיבה באזור העין השלישית, וקמטי צחוק סביב עיניו. הוא היה בן שישים וארבע, נראה לא יותר מחמישים. היא בתספורת קארה צרפתי, גומת חן שמאלית ועיניים סקרניות. במאי האחרון חגגה ארבעים ושניים אביבים.

אמליה חשבה שוב במצוקה על שיחת הטלפון שתצטרך לעשות בערב. "מרגיזה סופת השלגים הזו, אני לא רוצה לחשוב על האכזבה בבית".

הוא שתק לרגע. "אני דווקא שמח", העז ואמר לבסוף.

"למה אביב?" שאלה, כשעיניה מביעות עניין כן, "אתה לא מתגעגע הביתה?"

"לא ממש", חייך בהתנצלות משהו. אמליה הביטה בו בסקרנות, מחכה שיסביר.

"את באמת רוצה שאשעמם אותך בסיפורים טיפשיים של זקנים?" אמר והופתע לקוות שתענה בחיוב. ממתי הוא רוצה לדבר עם מישהו? לדבר בכלל?

"ראה, הודות לקפה, הערנות חוגגת ויש לנו…" אמליה הביטה בשעונה, "…חמש שעות עד לשיחת הטלפון הביתה".

"בּוֵו'נוֹ, נזמין עוד קפה 'פרח בר', סִי?" נאנח בחיוך.

צלצול קטן התריע על הודעה בטלפון שלו.

ראיתי שיש עיכוב בטיסה.

לצערי, תקוע בסופת שלגים בשדה התעופה. מתנצל לבטל את ארוחת הערב שלנו מחר.

אחשוב על פיצוי הולם 🙂 בינתיים שולחת חיבוק פרוותי שישמור עליך חם שם בשלג. אוהבת.

אוהב חזרה יקירה. תודה.

"סליחה אמליה, זו הייתה נועה, הבת שלי".

"בת כמה היא?"

"היא בדיוק חגגה ארבעים ושתיים לפני חודש…" אביב לא הספיק לסיים את המשפט כשאמליה החלה להשתעל ללא שליטה. הוא קם והניח יד על גבה "את בסדר אמליה?" שאל בדאגה.

"כן, כן", ענתה לו תוך כדי שיעול קטן נוסף. "סתם הקדמתי קנה לוושט", אמרה בחיוך שלא ממש הגיע לעיניה. הוא התבונן בה רגע ארוך, נראה היה כאילו רצה לומר משהו, אך שתק. פתאום הבין שידו עדיין על גבה ובאי רצון הוריד אותה משם, מרגיש מטופש לעמוד סתם כך לידה. הוא פנה לחזור לכורסה שלו, כשלפתע חש בידה הקטנה והקפואה בתוך כף ידו. "אולי תשב לידי, יהיה יותר נוח לשוחח כך", היא מלמלה, ולפתע כנראה הבינה מה עשתה. סומק הציף את צווארה ולחייה והיא מיהרה לשחרר את אחיזתה בידו.

אמליה השפילה עיניה, התבוננה בכוסות הקפה על השולחן כאילו היו הדבר המעניין ביותר בעולם. אביב התיישב לצדה, עוטף את כפות ידיה בשלו. "איך את כל כך קפואה? יש כאן אח לידינו".

הסומק על פניה העמיק והיא הרימה את מבטה לפגוש בעיניו שהביעו חמימות, עומק וחוכמה. עיניים של מי שחי חיים שלמים, עיניים שטומנות באישוניהן סיפורים אותם רצתה לדעת.

"בעיה של זרימת דם", ענתה בקול קטן. "ספר לי על הבת שלך", ביקשה.

אביב החל לדבר. בפעם הראשונה בחייו דיבר בפתיחות כזאת שהפתיעה אותו.

נועה, ילדת מתנה מקסימה שלו. תמיד רגישה כל כך לאחרים, ויש לה יכולת להיות בדיוק היכן שצריכים אותה. לא מפתיע שבחרה לעבוד כפסיכולוגית קלינית. לפעמים הוא חושש לה ומקווה שהיא גם יודעת לקבל כפי שהיא נותנת.

"יש לך ילדים נוספים?"

"לא, אחת יחידה ומיוחדה", עיניו נצצו בחיבה. הוא הודה לאלוהים כל יום על המתנה הזו בחייו. שנתיים אחרי לידתה התגלה הגידול הארור בשחלה של אמה. בסוף, היו צריכים להוציא את כל הרחם, אבל הם היו מאושרים עם בתם האחת והוקירו כל יום ביומו. עשרים שנה חלפו. היא הלכה, כבכל שנה, לבדיקה השגרתית הזו. מהרגע שיש לך סרטן אתה "חבר" של המחלקה לכל חייך. כשחזר הביתה, היא חיכתה לו מכווצת בפינת הספה, רגליה מקופלות תחתיה, אוחזת בכוס שבידה כל כך חזק, כאילו היא תביא לה את הישועה.

גם כשהגיע היום, נועה ידעה להיות שם.

כששמע את המפתח של הדירה מסתובב בשלוש לפנות בוקר, הוא מיד התיישב במיטה, עצבות וכאב באבריו. הוא שלח מבט הצדה והביט בה, באשתו ואם בתו, ישנה לצדו. כל כך זעירה הייתה עכשיו, כילדה קטנה. כאילו עכשיו כשהסוף קרב, היא מתקרבת לממדים בהם הופיעה בעולם לראשונה. הוא עטף את ידה החמימה משינה.

היא פקחה את עיניה וחייכה אליו, עיניה בוהקות, זכר שאריות הכאב נמחק מהן.

"אני אוהבת אותך, אתה יודע?" היא אמרה לו ברוך, כאילו זו פעם ראשונה שהיא מעזה להתוודות על אהבתה בפניו.

דמעות שקטות זלגו מעיניו.

"אתם תהיו בסדר, אתה והיא. תמיד הסתדרתם מצוין, גם בלעדיי, עם הברגים שהייתם מבריגים שעות לתוך איזו חתיכת עץ, לא מבחינים בקיומי. אף פעם לא הבנתי את ההנאה שבדבר", היא חייכה.

הוא אסף אותה לזרועותיו, מניח אותה בחיקו, מצמיד את ראשו לראשה ברוך. רעידות בכיו השקט מנענעות את גופם. הם ישבו כך חבוקים במיטה למשך שעה ארוכה. "עכשיו תקרא לה, לנועה שלנו", היא אמרה בעדינות. "כמו שאני מכירה אותה, היא כבר הגיעה ומחכה בסלון".

אביב ואמליה המשיכו לאחוז ידיים גם אחרי שסיים את סיפורו. אמליה הרגישה שהפשירה לבסוף. גם תחושות אחרות הציפו אותה, כאלו שכבר מזמן נקברו עם תקוותיה.

"אביב", לחשה ולא הוסיפה. היא ידעה מניסיון שאין מקום למילים, רק לחיבוק, אבל היא לא יכלה לתת לו אחד כזה. למען השם, שני אנשים זרים! מה הם עושים?

כנראה שתחושותיה ניכרו היטב בעיניה, כיוון שלפתע עזבה אותה חמימות ידיו, והיא נאנחה באכזבה. אביב הביט בה לרגע, שבסופו נאנח בעצמו ומשך אותה לזרועותיו. בית. כך הרגישה אתו. אמליה הניחה לראשה ליפול לחיקו, התמסרה לתחושה.

*

היא התעוררה בצרחה, פיה פעור והדהודי הזעקה עוד בוקעים ממנו, כשהביטה בפניו של מלאך המוות. תמיד הוא בא, הנאלח, תמיד לוקח ממנה. "לא, בבקשה", התחננה, "עוד לא הספקנו… עוד לא היינו, בבקשה…" היא כעסה על חולשתה. איך כל פעם מחדש היא מתחננת בפניו, רואה את הסיפוק החולני שיש לו מכאבה, אבל היא חייבת לנסות. אולי הפעם יוותר, אולי הפעם תתעורר וגלעד יהיה שם לחבק אותה, לתת לה להסתתר בתוך הזרועות הללו ולחשוב שהעולם יפה. פני מלאך המוות מתחלפות בעיניה טרוטות השינה, אך עיניה אינן רואות את עיני הדבש של גלעד, הן רואות עיניים אחרות, עיניים כחולות על סף השחורות, כל כך כהה הכחול הזה שבלבלה אותו עם שחור קודם.

"אמליה… אמליה… קומי אמליה… את חולמת".

דיסאוריינטציה. "מה?.. מי?…" אמליה עצמה את עיניה לחשוב, ואז נזכרה. סופת שלגים, בית קפה, אביב.

לרגע נבוכה, אך הצורך גבר, והיא נצמדה אליו, שוקעת בחיבוקו המרפא. אצבעותיו משחקות בשיערה הקצר ושולחות צמרמורת נעימה לגבה.

כשפקחה שוב את עיניה היא פגשה בחיוך הנבוך של אביב, חושבת שזה מתחיל להיות סימן ההיכר שלו.

"בזמן שישנת הרשיתי לעצמי להזמין לך כוס תה הפעם, אני מקווה שזה בסדר", אמר לה בשקט.

"תודה…" ענתה לו מסמיקה, גם זה הפך לסימן היכר, חשבה לעצמה. היא הביטה בשעון, "הו, הגיע הזמן להתקשר…" היא נאנחה. "טוב, אתה תסלח לי, ואלך לבצע את השיחה הבלתי נמנעת הזו".

"נראה עצוב היום אַמִיגו. קפה דֶה ארנלדו לא טוב עושה מצב רוח?" ארנלדו הופיע, טופח על שכמו בחיבה.

"הקפה שלך גורם למתים לחייך, ואתה יודע את זה, אשמאי זקן שכמותך", ענה לו אביב בחיוך, שעל אף שניסה, לא הגיע לעיניו. "פשוט, השלג הזה, העצירה בזמן, וגם הבחורה הזו, אמליה, יש בה משהו. לא יודע, משהו שגורם לי להרגיש שקוף", אמר בעיניים מהורהרות. "היא מזכירה לי אותה", הוא הודה לבסוף, עיניו הנוגות פוגשות את עיני הים של ארנלדו.

"הזיכרונות, מה לא נותנים לנוח, סִי?" הוא נאנח בהבנה. "פעם אתה אוהב מישהו, הוא נשאר בקוֹרְאָסוֹן שלך תמיד".

"אני עדיין מתגעגע אליה. היא חסרה לי כל יום", אמר בהשלמה. "לא יודע, אולי זו מין תקופה כזו, אולי אני מזדקן?" חייך בעצב.

"אתה לא להיות פה זקן, סִי? אתה לוקח אותי שם לקבר, מה?" פער עליו זוג עיניים בכעס מבודח.

"אה, אתה עוד תקבור את כולנו, קשישא, אין לך מה לדאוג", ענה לו בחיבה.

אמליה חזרה אליהם. שאריות שיחת הטלפון ניכרות בפניה.

"אוהו, סֵנְיוֹרַה, אני רואה מה עיניים שלך אדומות. את לשבת, אני להביא ליקר דֶה פסטל מה מרגיע אותך".

היא התיישבה, מחווה בידיה לאות התנצלות. "מצטערת, הייתי צריכה להיות שם היום בשביל הבן שלי". היא קינחה את אפה בממחטה, לוגמת מתה היסמין שהספיק להתקרר בינתיים.

אביב הניח יד מנחמת על ירכה, והיא הניחה את ידה ששוב הספיקה להתקרר על ידו.

"בבקשה, סֵנְיוֹרַה", ארנלדו חזר וכוסות ליקר אדמדם בידיו. "גם לך לא יזיק", נתן גם לאביב אחת.

"תודה", היא חייכה. "למעשה, זה סֵנְיוֹרִיטָה, אם אנחנו רוצים לדייק", הוסיפה בחיוך.

"סי נִינְיָה בֵּלָה" (כן ילדה יפה), החמיא לה ארנלדו בתיאטרליות שלו.

"אני כבר קורא לפסטל להצטרף, שתראה את הזקן שלה מתעסק עם ילדות", הציק לו אביב בחביבות.

"אה, שטויות", נפנף ארנלדו בידו, "לַה סֶנְיוֹרַה פסטל יודעת אני, מה אומר, עפר רגליים שלה".

"איך נפגשתם?" שאלה אמליה בחיוך, "צרפת וקולומביה לא ממש קרובות".

"אוֹ, סִי, זה היה פעם, אבא שלה, היה לו מקום יפהפה על גדה הלוּאַר, בעיר נָאנֵט. הם זה עושים מאפים הכי טוב בצרפת. אבא שלה פגש אבא שלי פעם, הרבה שנים. אבא שלי מוכר קפה קולומביה. הם חברים, סִי? אבא שלי תמיד נוסע בצרפת ומביא קפה. עד יום הוא לא יכול יותר נוסע, ואני נוסע במקומו. רואה זה צִ'יקִיטִיטָה, שיער אדום, עיניים ירוקים שלה, הקוֹרְאַסוֹן דופק, ואבא שלה נותן מכות. אבל אַמוֹר חזק ממכות, בסוף הוא נותן אנחנו מתחתנים". עיניו הגדולות חייכו והלכו לשם, לזיכרונות המתוקים של האהבה התמימה והיפה, של הנוף עוצר הנשימה של הלוּאַר.

"סֵנְיוֹרִיטָה איך זה אף בחור לא לקח אותך שמה להיות אישה שלו?" שאל את אמליה לפתע.

"ארנלדו!" נזף בו אביב בשקט.

"לא, זה בסדר", חייכה אמליה. "אני שאלתי אותו על פסטל, זה אך הוגן שהוא ישאל חזרה". היא שתקה כמה רגעים ולבסוף נאנחה וסיפרה. "הייתי בת עשרים, שלושה חודשים לפני חתונה עם אהוב לבי. מסוק צבאי התרסק מעל נחל דן ובו חמישה חיילים. כולם נהרגו כולל גלעד שלי". דמעות שקטות זלגו מעיניה, אך קולה נותר רגוע. אביב הידק אחיזתו בידה, והיא המשיכה. "חודש אחרי גיליתי שגלעד השאיר לי מתנה, ושבעה חודשים אחר כך נולד בני הנפלא, קראתי לו דן. היום יום השנה, היינו אמורים לנסוע לנחל דן כמו כל שנה".

שתיקה אפפה אותם לכמה רגעים, כאילו מתוך דומייה לזכרו של גלעד.

"לוֹ סְיֶינְטוֹ נִינְיָה" (אני מצטער ילדה), ארנלדו מחה דמעותיו וחיבק את אמליה. "אני הולך שמה לעזור לפסטל". הוא עזב אותם בשקט.

"אתה יודע מה יותר גרוע מלהיות אלמנת צה"ל?" היא שאלה לבסוף, "להיות 'החברה של', זה סטטוס נוראי. זה בעצם אין-סטטוס. הצבא אינו מכיר בחברות או בחברים של הנופלים והנופלות. אנחנו אוויר עבורם, אבל מה שהצבא ואף אחד לא יכול לקחת מאתנו זה את האחווה שיש בינינו הנפגעות. כמוני יש רבות. אני ועוד כמה נשים פתחנו קבוצות תמיכה בכל רחבי הארץ, ואנחנו מסייעות זו לזו. בארץ הקטנה שלנו יש לא מעט נשים במצב הזה, ומן הסתם גם גברים".

אביב נשען לאחור לוקח אותה אתו. "אמליה… את אישה מדהימה ואמיצה", אמר לה בשקט עצוב. אמליה הביטה בו, פניה רגועות, העצב כבר רחוק במרחק השנים שחלפו. "אני בסדר אביב, זה סיפור ישן", הבטיחה לו. עיניו היו מבריקות מדמעות שלא נשרו וחמות מאש שהחלה לבעור עוד מהרגע הראשון בו הצטרף אליה לפינה בבית קפה. הוא החליק באצבעו על לחיה בעדינות, מנגב את מעט הדמעות שעוד נותרו שם. "אמליה", הוא מלמל בשקט, רוכן אליה, פיו מגשש בזווית פיה, מבקש אישור. ידיה משכו את ראשו מטה אליה, והיא נשקה לו, נשיקה של צורך, של רעב. היא דרשה ממנו, נתנה לו ולקחה. את כל עשרים ושתיים שנות אבלה היא מזגה לתוך פיו המקבל.

*

אמליה פקחה את עיניה כשהגלגלים של המטוס פגשו את הקרקע. זהו, תם ונשלם. היא סיכמה לעצמה את תשעת ימי החופשה שלה פלוס ארבעים ושתיים שעות ו…היא הציצה בשעונה, חמש עשרה דקות עיכוב. היה נפלא, וטוב גם לחזור הביתה. היא הרגישה גם התרגשות וגם אי נוחות, לא ממש יודעת מה יקרה עכשיו עם חייה, אך היא עצרה את מחשבותיה בנשימה עמוקה, עוצמת עיניה חזרה.

אביב התבונן בשמש האביבית של תל אביב, חושב כמה רחוק הוא עכשיו מהשלג והקור המקפיא של ניו יורק. הוא ברך על העיכוב שהיה שם בדרך חזרה, הרגיש הרבה יותר טוב לחזור לכאן, יותר מאי פעם. הוא חייך לעצמו, מתבונן במטוסים המחנים זה לצד זה, מרגיש בבית, כפי שלא הרגיש בעשורים האחרונים.

שתי דמויות, פוסעות זו לצד זו, גוררות כל אחת מזוודה, משוחחות ביניהן בשקט אינטימי. דומה שהעולם מתנהל במקביל לעולמם הפרטי.

הם מביטים זה בזו בחיבה, או שמא זו אהבה. עוד כמה רגעי קסם יחלפו בטרם ייפרדו ויפנו לחיים אחרים.

פעם, כשתנשב סופת שלגים, הם יעצמו עיניהם ויושיטו ידיים, יתמסרו לכמה רגעים של אהבה.
מתוך: כתוב באהבה – אוסף סיפורים קצרים, הוצאת כתוב באהבה, 2016.
הסיפור תורגם לספרדית ונמצא באתר אמזון.